Bakgrund och syfte

Bakom framgång vid ridning ligger det väldigt mycket arbete och framför allt väldigt mycket planering. Det som jag har lärt mig under mina 15år som ryttare är att man måste skynda långsamt. Det finns inga genvägar när det kommer till framgång. Jag har, i samband med denna uppgift, lagt upp en träningsplanering på min ponny som jag noga ska följa varje vecka. 
 
Så här ser min planering ut: 
 
Måndag - Dressyr med cavaletti
Tisdag - Ojämna veckor: Dressyr. Jämna veckor: Klättring i skogen
Onsdag - Hoppträning
Torsdag - Klättring i skogen
Fredag - Dressyr
Lördag - Ojämna veckor: Vila/promenad. Jämna veckor: Hoppning
Söndag - Ojämna veckor: Konditionsträning på galoppbana. Jämna veckor: Tömkörning
 
Syftet med mitt projekt är att bevisa både för mig själv och för er att planering, träningsvariation och engageman leder till framgång. Detta kommer jag som sagt göra via träningsupplägg, träningsvideos och analyseringar. 
 

Kommentera här: